Pediatrik rehabilitasyonda öğrenme beynin nöroplastisite özelliği ile gelişmektedir.
NÖROPLASTİSİTE merkezi sinir sisitemimizin edinilen DENEYİMLERE göre değişime uğramasıdır. Beyindeki nöronlar arasında yeni bağlantılar oluşur ya da var olan bağlantılar aktiflenir, bu bebeklik ve çocukluk döneminde çok fazladır ve yoğunluğu değişerek yaşam boyu devam eder.
Beyin her zaman DENE – DENEYİMLE – ÖĞREN mekanizması ile öğrenme ve gelişmeye devam eder.
Günümüzde pediatrik rehabilitasyon alanında en sık kullanılan ve geçerliliği kanıtlanmış nörogelişimsel tedavi (NGT) yaklaşımı Bobath Terapidir.
Fizyoterapist Berta Bobath ve eşi Nöropsikiyatrist Karel Bobath tarafından uygulanmaya 1940 lı yıllarda başlayan Bobath konsepti (NGT) çocuğu, Motor (fiziksel) gelişim, Bilişsel (zihinsel) gelişim, Duysal gelişim, Dil-konuşma gelişimi, Sosyal duygusal gelişim açılarıyla bir bütün olarak değerlendirilir ve terapi buna göre planlanır.
Temel amaç beyin plastisitesinden kaynaklanan hızlı öğrenme yeteneğini kullanarak zaman kaybetmeden her çocuğun beceri ve kısıtlılıklarını göz önüne alarak ona uygun terapi planını çizmek, ev içi çalışmaları ve çevre düzenlemesini yapmak,gerekli yardımcı cihaz ve ortezlerin uygulanması ve adaptasyonudur.
Yediduyu’da çocuğu fiziksel, duysal, bilişsel, dil-konuşma ve sosyal-duygusal gelişim alanlarını olabilecek en bağımsız seviyeye ulaştırmak hedeflenir,
Bunun için; Her çocuğun tanısına, yaşına, gereksinimlerine uygun olan yaklaşımlar harmanlanarak oyun odaklı program düzenlenir ve uygulanır.
Aile ile etkileşim, ev içi çalışmalar, günlük yaşam aktiviteleri ve özbakım becerilerinin içinde olduğu çalışmalar ile desteklenir.
Bütünsel yaklaşımın içinde hangi teknikleri kullanıyorum?
Pediatrik rehabilitasyon uygulanabilecek tanı ve durumlar
NÖROPLASTİSİTE merkezi sinir sisitemimizin edinilen DENEYİMLERE göre değişime uğramasıdır. Pediatrik rehabilitasyonda öğrenme beynin nöroplastisite özelliği ile gelişmektedir.